Tu esi šeit:
Sākums > MODE > LATVIJAS DIZAINERI > Jauns zīmols: batikō

Jauns zīmols: batikō

zīmols batikō officiel.lv

Ik pa laikam Latvijas tirgū ienāk jauni zīmoli, kas, neraugoties uz šķēršļiem, īsteno savu sapni. Zīmola «batikō» radītājām un dizainerēm Sabīnei Imermanei un Vitai Grundmanei tas ir ļoti krāsains.

Nosaukums «batikō» saistīts ar mūsu darbības pirmsākumiem, kad liela daļa no mūsu darbiem bija ar rokām krāsoti (batikoti) apģērbi. Tie ir īpaši ar to, ka viena kleita ir piemērota gan ikdienai, gan ballītei. «batikō» apģērbus izvēlas brīvi domājošas, par sevi pārliecinātas personas, sapņotājas, bohēmiskā šika piekritējas.

Kas jūs pamudināja nodarboties ar apģērba dizainu?

Trīs gadus Londonā strādāju pie 90. gados pazīstamās amerikāņu peldkostīmu dizaineres Laizas Brūsas, kas arī bija pamats manai tālākai darbībai, – stāsta Sabīne Imermane. – Tieši viņai bija ļoti daudz batikotu peldkostīmu un kaftanu, kas man lika papētīt šo jomu pamatīgāk. Pie šīs idejas atkal atgriezos tikai 2014. gadā jau pēc bērniņa piedzimšanas – pēc kādas nejaušas telefonsarunas ar savu kompanjoni Vitu. Viņa bija tā, kas teica – aiziet, mēs to varam! Abas viena otru lieliski papildinām – ja es esmu vairāk plānotāja un organizētāja, tad Vita ir tā, kura saliek visus punktus uz «i», – redz, kā tam būtu jāizskatās. Viņai ir ļoti laba acs uz detaļām, skaistām lietām. Jāpiebilst, ka nodarboties ar apģērba dizainu mūs pamudināja mūsu sākotnējā aizraušanās – apģērba krāsošana, kas mums deva drosmi ne tikai krāsot apģērbu, bet arī izdomāt dizainu. Krāsas vēl joprojām mūs aizrauj, un šobrīd top kolekcija, kur tās varēs redzēt, sakombinētas vienā modelī, ar dažādiem grafiskiem elementiem.

Ar ko ieinteresējat savu klientu?

Ar savu attieksmi, kas ir mūsu zīmola pievienotā vērtība. Klients patiesībā pērk ne jau apģērbu, bet gan sajūtas. «batikō» radītie apģērbi ir ļoti ērti un der jebkuram augumam, noslēpj nepilnības, ja tādas ir. Mūsu klientiem patīk to krāsainība, tāpat vienmēr pievēršam uzmanību auduma sastāvam un tā kopšanai.

zīmols batikō officiel.lv

Uz kādu patērētāju loku orientējaties?

Mūsu auditorija ir sievietes vecumā no 25 līdz 60 gadiem, kurām ir pastāvīgs darbs vai aizraušanās, kuras mīl dzīvi vai vismaz mācās to darīt un kurām ir vēlme izkopt savu stilu.

Kas ir jūsu iedvesmas avots?

Mūs iedvesmo skaistas lietas un vietas, ceļojumi, cilvēki, viņu dzīvesstāsti, citu tautu dzīvesstils, labas grāmatas un laba kafijas pauze. Tāpat mūsu tuvinieki un draugi, kas atbalsta un motivē ik dienu. Taču visvairāk iedvesmo Austrālijas un ASV dzīvesstils un mode. Mēs labprāt dzīvotu mūžīgajā vasarā un ražotu vasaras laikapstākļiem piemērotu apģērbu, ko diemžēl mūsu platuma grādos varam atļauties tikai trīs mēnešus gadā. Protams, paši lielākie iedvesmas avoti ir mūsu klienti, viņi mūs motivē radīt arvien jaunas idejas.

Kādiem audumiem dodat priekšroku?

Mēs pamatā strādājam ar trikotāžu: viskoze, retāk kokvilna.

Kādi dizaineri vai personības ir jūsu autoritātes?

Džidži Hadīda – pasaulslavena modele un pieaicinātā dizainere Tomija Hilfigera kolekcijām. Mūs iedvesmo viņas stils un tas, ko ir paveikusi jau 21 gada vecumā. Vēl jāmin Rafs Simonss, šobrīd Calvin Klein galvenais dizainers – kā viņš spēj īstenot idejas, kas citiem šķiet neiespējamas. Arī viņa krāsu izvēle ir fantastiska. No pašmāju dizaineriem – viņu ir tik daudz un tik fantastiski vienuviet, tas arī iedvesmo.

Kurp, jūsuprāt, virzās mode?

Mode virzās uz ideju pārbagātību. Radīsies arvien neierastāki krāsu salikumi, pilnīgi jauni apģērbi, ko varbūt nekad neviens nav valkājis. Cilvēki kļūst arvien atvērtāki dažādībai, līdz ar to kāds vienmēr gribēs izcelties. Dažādība mūs padara atšķirīgus un īpašus, tā ir atslēga tikt pamanītam. Tajā pašā laikā modes pamati ik pa laikam atkārtojas, un tie atkal atgriezīsies. Tā tas bija gan pirms simt gadiem, gan tagad. Tāpat savas politiskās idejas un pārliecību cilvēki arvien vairāk paudīs caur modi.

Kādi ir jūsu radošie sapņi?

Mums ir daudz lielu sapņu, jo, liekot sapni pie sapņa, tos var pa īstam izsapņot un īstenot. Mēs vēlamies aizraut arvien vairāk cilvēku ar mūsu radīto bohēmisko šiku. Lai «batikō» zīmola apģērbi ir iemīļoti un atrodas daudzu sieviešu garderobē visā pasaulē. Mūsu sapnis ir iekarot latviešu un ārzemju modes pazinēju sirdi, lai mūsu kolekcijas kādu dienu atrastos pasaulslavenu veikalu tīklu plauktos. Vienmēr būs kāds, kas teiks – ir daudz tādu dizaineru vai arī cik tas ir grūti modes biznesā izsisties un tikt pamanītiem. Bet mūs vairāk interesē pats process, mēs izbaudām katru jaunu izaicinājumu, uztveram to kā iespēju un ceļu augšup, izaugsmi, kas padara mūs un mūsu produktus īpašākus. Mēs nepārtraukti mācāmies un attīstāmies, jo uzskatām, ka tikai tā spēsim izsapņot mūsu lielo sapni.

Teksts: Monika Saule, Foto: Liliana Legzdiņa, Meikaps un matu sakārtojums: Laura Brokāne, Rotas: Meimelin

Komentēt

Top