Tu esi šeit:
Sākums > L'HOMMES > VIENĀ SASAISTĒ AR SEVI

VIENĀ SASAISTĒ AR SEVI

officiel.lv

Pasaulē vai ik dienu tiek radītas jaunas treniņu metodes, bet iedzīvojas ne tikai efektīvākās, bet tādas, kas ir mūsdienu cilvēka dzīvesveidam vispiemērotākās. Latvijā aizvien populārāka kļūst interesantā TRX sistēma – par šo treniņu priekšrocībām un no kādām kļūdām jāizvairās, stāsta “Vingruma kluba” trenere Linda Jakovele.

MUSKUĻU TONUSAM UN VESELĪBAI

Pateicos TRX nodarbībām, vīrieši var iegūt reljefaināku augumu, kā arī attīstīt spēku, izturību un lokanību. Taču muskuļu apjomu palielināt ar šīm nodarbībām nav iespējams, ar TRX var tonizēt ķermeni, nostiprināt muskuļus. Ar TRX piekares sistēmu var trenēties jebkurš. Tas pat ir ieteicams, lai nostiprinātu korsetes un muguras muskulatūru. Ļoti daudz pašreiz TRX izmanto fizioterapijā.

Saprotams, ja ir kādas kontrindikācijas, nedrīkst nodarboties ar TRX patstāvīgi bez trenera vai fizioterapeita uzraudzības, jo, lai arī no malas izskatās ļoti vienkārši un tehniski viegli izpildāmi, tomēr ir detaļas, kas jāzina un jāiegaumē. Turklāt no malas profesionālim labāk redzamas visas kļūdas.

Lai TRX nodarbības dotu vēlamo rezultātu, optimālais apmeklējumu biežums ir trīs reizes nedēļā. Vingrinājumu grūtības pakāpi nosaka tas, kādā leņķī pret piekares punktu vingrinājums tiek izpildīts. Ja TRX atrodas zem piekares punkta, tad vingrinājuma izpilde netiek apgrūtināta. Jo tālāk uz priekšu no piekares punkta, jo grūtāk būs izpildīt dažādus vingrinājumus, un otrādi.

«Vingruma kluba» TRX trenere Linda Jakovele
officiel.lvBeigusi Latvijas Universitātes Paula Stradiņa medicīnas koledžu sociālās rehabilitācijas specialitātē. Pašlaik studē Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmijas 3. kursā par fitnesa vecāko treneri un vadītāju sporta jomā. Piedalījusies un ieguvusi godalgotas vietas pauerliftinga sacensībās. Tiesājusi vairākas svarcelšanas sacensības, to skaitā Latvijas olimpiādi svarcelšanā, kā arī palīdzējusi gatavoties fitnesa sacensībām.

TRX ir piekares sistēmas treniņš, kur galvenais slodzes elements ir cilvēka ķermeņa svars. Treniņa būtība vienkārša – ir viens piekares punkts, kurā, turoties ar rokām vai kājām pie speciālajiem rokturiem, cilvēks izpilda vingrojumus. Nodarbība attīsta spēku, izturību un lokanību. Treniņš piemērots gan iesācējiem, gan pieredzējušiem sportistiem. (Starp citu, šīs sistēmas ieviesējs Latvijā ir Ralfs Upmanis. Kādu dienu, pastaigājoties ar saviem suņiem, viņš apjautis, ka suņu pavadas strādā pēc diezgan līdzīga principa.) Salīdzinot ar citiem treniņiem, TRX nepieciešams nekas cits kā tikai personīgais ķermeņa svars. Turklāt ar TRX piekares sistēmu var doties arī ārpus trenažieru zāles un trenēties kaut vai parkā. TRX ir ļoti viegls, ērti pārvietojams un neaizņem daudz vietas, tāpēc, arī dodoties ceļojumos, to droši var ņemt līdzi.

Nevajadzētu vienam bez trenera palīdzības izpildīt dažādus vingrinājumus ar TRX piekares sistēmu, jo bieži vien cilvēkam nav ne anatomijas zināšanu, kas ir ļoti svarīgas, ne pamatzināšanu par to, kā pareizi trenēties. Treneris var izlabot kļūdas, pateikt, kā darīt pareizāk, ieteikt atvieglinātus un pielāgotus vingrinājumu izpildes veidus, ja ir kādas veselības problēmas vai ja cilvēks vienkārši vēl nav spējīgs izpildīt kādu vingrinājumu. Turklāt treneris var dažādot vingrinājumus tā, lai ir interesanti un ķermenis nepierod pie vieniem un tiem pašiem vingrinājumiem.

officiel.lv

Lielākā daļa cilvēku ir redzējuši kaut kādus pamatvingrinājumus un tos visu laiku atkārto, tāpēc ķermenis pie tā pierod un vairs neprogresē, nemainās.

Fото: publicitātes materiāli

Komentēt

Top